onsdag 26 december 2012

Varm och mysig tjejdag

I dag blev Eilika och jag "övergivna"! "Gästerna" som Eilika kallar familjen Anderberg som nu huserar i suterrängdelen åkte in till V&A Waterfront i Kapstaden. Harald skjutsade Julius till Robin på förmiddagen och sedan körde han vidare till golfbanan där han spenderade resten av eftermiddagen. Så, kvar var Eilika och jag. Men vi har haft det så mysigt!

Det har varit rejält VARMT! Över +30C, och det har vi väldigt sällan här precis vid havet. Eilika och jag pysslade lite med en pysslig julklapp hon fått fått och sedn var det dags för lunch. Den busiga mamman dukade fram en "Annandags tallrik" var på GOLVET i köket! Där var det nästan svalt!


What´s with the V-sign?! Något nytt hon har lärt sig. Kanske från dom två små gossarna som bor en trappa ner?! :)

Efter lunchen gick vi ner till poolen. Eilika höll sig i, håll i er nu, det 35C vattnet hela tiden. Jag solade och försökte svalka mig lite då och då. Gick sådär måste jag erkänna! Efter drygt 1½ timma var Eilika nöjd och vi gick in igen. När jag duschade satt hon "knakenfis" vid sitt skrivbord och ritade och lyssnade på Justin Bieber!

När pappa kom hem så åt vi smarrig vitvinssås med räkor och pasta i kvällssolen på baksidan. Myyys! Julius stannade hos Robin och "gästerna" hade inte kommit hem ännu.

Innan Harald kom så skulle Eilika plötsligt prova sin fina ridhjälm hon fick av farmor i julklapp. Så jag passade på att fota. Moror och morfar lyckades få med julklappar till barnen med Harald när han var i Sverige sist. Farmor lämnade en rejäl slant till mig när hon var här på besök att köpa klappar för. Julius fick sin redan när farmor var här. Precis då släpptes biljetterna till Swedish House Maffia konserten som går av stapeln här i slutet av januari. Perfekt julklapp från farmor! Till Eilika köpte jag då en ridhjälm och en "breathing dog". Alltså en liten leksaks hund som andas (batteridriven). Den stod väldigt högt på önskelistan och hon har letat överallt efter var den går att köpa. Så TACK farmor!


Eilika med ridhjälm och vovve!

1 kommentar:

  1. God fortsättning till er ifrån ett inte fullt så varmt Sverige!

    SvaraRadera