lördag 23 februari 2013

Saknad

Jag är saknad! Värmer i hjärtat! Fick mail av mamma igår att hon SAKNAR mina bilder och min text. Har ju inte riktigt hunnit med måste jag erkänna och så bråkar min laptop. Jag brukar för det mesta blogga när jag sitter framför TV:n på kvällarna, men nu har jag förmodligen fått glapp i antennen på datorn vilket gör att jag tappar routern precis hela tiden. Måste alltså resa min upp från mig sköna Superspider fåtölj och gå närmare routern för att få kontakt. Ytterst irriterande.

Vi har i vilket fall som helst nya gäster som har checkat in på Krugers View! Familjen Lundmark Johansson landade i onsdags och sedan dess har vi i vanlig ordning hunnit med massor. I torsdags åkte hela familjen ut till Cape Point. Dom hade turen att få se en hel del djur också. Dom såg bland annat babianer, Cape mountain zebra, strutsar och ödlor.


Harald, Pia och Axel.


Eilika, Arvid och Jen vid middagsbordet i torsdagskväll.

I går fredag fick Eilika ledigt från skolan för då var det dags för vinprovarresa till Stellebosch. Det kan hon ju bara inte missa. Vi försöker alltid att följa med och guida våra gäster när det är dags för vinprovning. Vi valde några säkra och framförallt barnvänliga alternativ igår. Eilika är ju en van vinprovare men dom små killarna har mycket energi att göra av med. Så vi började med en stor favorit; Annandale

Vin, vin, vin!


Eilika har hittat en ny kompis.


 Jätte häst som knallade runt på gårdsplanen.




Efter vinprovningen körde vi till Blauuwklippen där vi som vanligt åt en god lunch. Barnen roade sig på klätterställningen och med att titta på djuren som går i en hage precis i närheten.


Haralds kusinbarn Jaqueline som kom hit till Kapstaden i tisdags och ska jobba som voluntär i 10 veckor. Men först passar hon på att se sig om lite. Så hon fick naturligtvis hänga med på vinprovning.


En liten get tar ett bad i en balja.





Under dom roliga träden.

Men efter maten behövde vi allt prova lite mer vin, så det blev Tokara. IGEN!


 Fantastisk utsikt. 


Barnen leker när vi vuxna provar vin.


-"Den här flaskan kan vi köpa till morfar! Den föddes ju samtidigt som mig!"


 Ja, årgång 2005, precis som Eilika.


Herrarna shoppar vin!

Vi var inte hemma igen förrän klockan var över fem. Barnen hoppade i poolen och ett par timmar senare åt vi en god grillmiddag och testade om vinerna var lika goda hemma som på vingårdarna. Det var dom!


Dagens ungdom säger jag bara!


Jens, Grillmästaren och Pia! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar