torsdag 11 december 2014

Hektiskt!

Det har varit tämligen hektiskt under tiden mamma och pappa har varit här! Men jag lovar att dom har hunnit vila också. Jag sa till mamma i söndags att denna veckan skulle det lugna ner sig. Hmmm....bidde inte så! Det går i ett!

Men som sagt en hel del vila och kvalitetstid med barnbarnen har mor och far hunnit med också. Här lite bildbevis på en bråkdel av allt dom och vi har gjort.

 

Julius och morfar har spelat pingis! Morfar har hjälpt till att göra ett välbehövligt hjulbyte på pingisbordet.



Pepparkaksbak i söndags!


Vi har haft ett antal kvällar med planerat strömavbrott. Men med lite vin och ljus och marinens lampor som lyser så har även det gått bra.


Eilika läser med pannlampa under strömavbrottet.


Promenad på stranden!

I tisdags var mamma och jag på shopping i Fish Hoek medans pappa var ute på sälsafari till Seal Island.
 

Mamma i nyinköpt hatt! Urtjusig!
 


En lycklig sälskådare på väg in till kaj!
 

Bara typ 10 dagar försenat men i tisdags lyckades jag i alla fall få upp stjärnor, ljusstakar och julpynt. Även om det tog halva natten!

I natt fick pappa/morfar rycka ut på räddningsaktion! Strax efter klockan ett i natt ringer Julius och berättar att hans bil pajat. Mitt i en korsning så slutade växellådan fungera! Han kunde inte växla eller köra! Pappa och jag hoppade i bilen och körde iväg på larm! Efter ett tag lyckades pappa få i friläge och vi kunde putta bilen till kanten och åka hem. Gick ju mindre bra att somna om sedan så vi är alla rätt möra idag. Bilen bärgades till verkstaden i förmiddags. O-kul!

I dag skulle vi annars vara hemma och inte göra många knop. Jo tack! Först fixa bärgning, sedan skulle Eilikas betyg hämtas i skolan och så kom jag på att vi måste åka till hennes nya skola och köpa skoluniform. Så det blev en utflykt till andra sidan bergen och nu har vi införskaffat 3 tröjor, två byxkjolar, en fleece, en keps, en idrotts tröja, ett par idrottsshorts och en svart t-shirt till drama. Allt för knappt 900.-!

Men nu efter lunch har vi tagit det lugnt. Mer eller mindre i alla fall!
 

Jag har varit barnvakt! Kokos och Kanel ligger och myser på mitt bröst!

Nu ska vi gå och äta på Dixies! Avskedsmiddag får det bli. Mamma och pappa åker hem i morgon kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar